Academia de Balet Vaganova. Încotro? Partea 2. Agrippina Vaganova

English: Photo taken by an unknown photographe... Istoria academiei e strâns legată de cea ce i-a dat numele, Agrippina Yakovlevna Vaganova.

Ea a fost prim balerina la Mariinski, o dansatoare stralucita. Totusi a părăsit scena in 1916 foarte dezamagita nu datorită atmosferei din teatru sau rutinei. Extrem de autocritica, ea a realizat care erau lucrurile care ii lipseau din tehnica de dans. ” Devenise clar ca nu progresam. Si asta era un lucru îngrozitor. Atunci am inceput sa fiu nemulțumită de mine si de vechiul sistem de invatare” isi notează Vaganova in memoriile sale. Primele concluzii au venit din compararea a 2 sisteme de balet folosite in acel moment in Rusia, cunoscute sub numele de Scoala Franceza si Scoala Italiana. Scoala franceza cultiva mișcările ușoare si gratioase dar si artificiale si decorative, pe scurt nu foloseau pe deplin energia bratelor si a corpului. Scoala italiana (Cecchetti) venea cu pași dificili ( cele 32 de fouette-uri), aplomb, piruete dinamice, picioare puternice. In plus, Cecchetti avea un plan de studiu fix pentru fiecare zi a saptamanii, un program clar.

Vaganova a selectat atent cele mai importante trăsături ale manierei de dans rusesti si a fost atrasa de știința baletului, adica de a găsi cele mai potrivite mijloace de training pentru baletul clasic. In anii 1920, Agrippina a inceput dezvoltarea unei metode de învatare a baletului, un sistem care a devenit cel mai renumit din lume. Rezultatele nu au fost imediate, desi chiar din 1923-1924 au iesit din Academie balerine excelente ca Mungalova, Kamkova,etc. Dar in 1925 este înregistrat succesul fara precedent al Marinei Semenova si al profesoarei ei. S-a crezut atunci ca talentul ei era accidental, dar in următorii ani au iesit din academie: Olga Jordan, Galina Ulanova, Vecheslova, Dudinskaya, Balabina care au demonstrat ca talentul lor nu era întâmplator ci rezultatul unei științe, consolidata de Vaganova. ” Nu este necesar sa fii un cunoscător in domeniul baletului ca sa observi performanțele trupei noastre, de la corpul de balet la prim balerine, au toate in comun maniera de execuție. Un singur stil de dans care se vede in armonia si plasticitatea miscarilor, expresivitatea bratelor, suplețea si aplombul corpului si plasamentul natural al capului – acestea sunt trăsăturile scolii Vaganova” scria Dudinskaya in amintirile despre fosta ei profesoara.

De-a lungul timpului Vaganova a fost mereu atenta la felul in care baletul a evoluat. ” Uitati-va la lumea din jurul vostru. Totul se dezvolta, merge inainte. De aceea va recomand sa păstrati legatura cu viata si cu arta.” Acesta a fost legamantul lasat de Agrippina Vaganova.

Advertisements
This entry was posted in Balet, Ballet school and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Academia de Balet Vaganova. Încotro? Partea 2. Agrippina Vaganova

  1. Wow, amazing weblog layout! How long have you been running a blog for?
    you made running a blog glance easy. The overall glance of your site is great, as smartly as
    the content material!

  2. Thanks! Unfortunately most pages are in Romanian.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s