Cum se pregatesc auditiile

Sunt cateva consideratii pe care un dansator profesionist le stie. Cu toate astea,sunt lucruri pe care un părinte in mod evident nu are cum sa le cunoască, totusi el este cel care sprijină demersurile propriului copil si e bine sa fie in cunostinta de cauza.

Auditiile constau intr-o ora sau mai multe de studii cu clasa: bara, mijloc si poante.
Unele scoli au aceste auditii pe parcursul a cateva zile. La Berlin de exemplu sunt 2-3 zile de auditie. Ora de poante este separat. Aici se face si o examinare fizica a potentialului : deschidere, flexibilitate, en dehors, coup de pied.
Pentru un copil de 10- 11 ani important este potentialul pe care il are, calitatile fizice, muzicalitatea, cat de bine memoreaza exercitiile, etc.
Pentru un elev mai mare pana in 14 ani se cere in plus sa fie la nivelul grupei existente in scoala respectiva, sa aibe deja in reflex postura si aliniamentul capului, bratelor, soldurilor si picioarelor. Se cer lucruri de baza dar corect executate, varful si genunchii întinși. Acestea sunt considerate lucruri care daca nu sunt asimilate pana la 12-13 ani, cu greu pot fi recuperate dupa aceasta varsta, chiar daca elevul poate executa alte elemente tehnice dificile.
Dupa 14 ani intervin noțiuni tehnice mai dificile, la nivelul scolii sau grupei respective. In aceeasi scoala poate fi o grupa mai mare la un nivel mai putin avansat ca o grupa mai mica.

La orice varsta importantă este atat greutatea cat si constitutia fizica. Se cauta fete cu picioare si muschi lungi, mâini lungi, gât lung. Un coup de pied se poate forma dar nu si constitutia. In cele mai multe scoli acestea sunt criterii trecute la ” bine de avut ” si pot face diferența intre copii la acelasi nivel, dar nu constituie o proba in sine.
Alte scoli insa, cum e Scoala Operei din Paris selectează copii pe baza unor bareme de greutate si înălțime pe fiecare varsta. De aceea ca o prima runda de selectie se cer poze in care sa se vada întregul corp, nu doar sa vada cat de bine este executata poziția respectiva ci si care e conformația corpului.

Mai mult, pentru ca nu pot anticipa cum se va dezvolta copilul dupa pubertate, au formulare in care cer inălțimea si greutatea părinților pentru a evita dezamăgiri ulterioare de ambele părți. Exista multe cazuri in care copii buni la balet au fost exclusi din scoala dupa cativa ani, pe motiv de greutate sau conformație.

Ca la orice sportiv de performanta, psihicul este foarte important. Spun asta, pentru ca exista copii foarte bine pregătiți care clacheaza psihic in competiții, in fata unui obstacol, sau dupa un esec. Desi trebuie sa participe la auditii cu mentalitate de învingător, copilul e bine sa se gândească ca la o asfel de intalnire nu numai el este cel testat, dar si el trebuie sa evalueze situația la rândul lui, sa vada: daca exista condiții bune, cum explica profesorul si ce indicatii si corecturi face, care e atmosfera in scoala, etc.

Astept comentariile si completările celor ce au participat la auditii, sa putem pregăti un material cat mai complet pentru cei ce se pregatesc acum.

This entry was posted in Balet, Ballet, Ballet school, pregatire auditii, Scoala de balet and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment